La experiencia en Estados Unidos y Alemania, el contacto con la comunidad gallega en el exterior y el galeguismo cultural en sus estancias veraniegas en Galicia llevó a María Victoria a desarrollar y consolidar conciencia galeguista.
Sus esfuerzos por conocoer el pensamiento de Castelao, sus contactos con Otero Pedrayo, Cunqueiro, Luis Seoane, Manuel María, Blanco Amor… o su empeño en divulgar la historia y cultura de Galicia son muestra de ese apego a la cultura del país.
Victoria y Felipe asistieron a aquella primera en gallego que tuvo lugar el 25 de julio de 1965 y ya entonces se mostraba partidaria y defensora de la lengua y cultura gallegas. De hecho fue una de las primeras personas en hablar en público en gallego en los años 50.

Se se quere facer un partido galego, hai que acepta-la xente que hai para constituir ese partido: da burguesía, do comercio, xente que fale galego ben, xente que fale galego mal, mesmo xente que non fale galego…. Galeguiza-lo conxunto quere dicir facer que a cultura galega deixe de ser unha cousa de gaitas e de coros e de grupos galegos que se xuntan para comer lacón con grelos, e ne lugar diso, construír unha sociedade que sinta a galeguidade dunha maneira, digamos, progresista e que realice tarefas importantes para o desenrolo vital dun pobo. Eu entendía iso e quería entrar por esa razón no galeguismo. (Mulleres, p. 151).

Ese galeguismo fue siempre transversal a su pensamiento político, liberal y conservador en otros aspectos. Por ello insistía en la necesidad de abrir el galeguismo histórico a la burguesía y superar la desunión y el modelo floclorista. Ese fue su objetivo tras abandonar Alianza Popular en 1986.

A miña ilusión consistía en contribuír a facer ese grande partido galego que recollese as esencias do noso pobo, non só as esencias culturais, senon os desexos de progreso e desenrolo, como fan os partido vascos e cataláns, o PNV ou Converxencia. Penso que nun estado das autonomías é indispensable un partido galeguista. Non o puiden conseguir despois de deixar AP. (Mulleres, p. 154)

El filtro galeguista de pensamiento moderado y conservador de María Victoria le granjeó importantes críticas tanto por parte de activistas del exilio como de Galicia pero también tuvo defensores, conscientes de la necesidad de un pensamiento político galeguista de perfil más tradicional.

1971 - Jornadas patriotas en Buenos Aires
Coalición galega
Artículos

Sobre el idioma gallego

Carta abierta
Sr. Director de LA VOZ DE GALICIA.—La Coruña.
Publicada en La Voz de Galicia el 7 de noviembre de 1965

O espello na man

Crónicas americanas
Flores ante la tumba de Castelao.
Victoria Armesto
La Voz de Galicia el 23 de noviembre de 1971